Шановні батьки, діти та педагоги! Наразі багато людей потребують емоційної підтримки, тому психологічна служба школи працює у звичайному режимі. Звертайтеся за психологічною підтримкою по таким номерам: 0951623512-практичний психолог Наумова Лілія Іванівна та 0957935332- соціальний педагог Безбабна Ольга Михайлівна

             Мирного неба над головою! Бережіть свої життя!

Безоплатні послуги психолога для дітей, батьків, педагогів онлайн та наживо в Сумській області

https://confidence.net.ua/

  Які речі має містити «тривожна валіза»

В сучасних умовах збереження психічного стану є надзвичайно важливим завданням, до вашої уваги номери телефонів безоплатної психологічної допомоги.

Як зупинити панічну атаку

Корисні поради як потурбуватися про себе

Дбаємо про ментальне здоровя

Дії населення в умовах надзвичайних ситуацій

 

                  воєнного характеру

Поради для підтримки

 

свого психічного здоровя

Як захистити дитячу психіку

 

під час війни

24 лютого-дата, яка назавжди відлунюватиме подіями минулого року. Тому напередодні або під час річниці нас може накривати хвиля флеш беків. Як уберегтися від зайвої тривожності? Гортайте карусель.

На тлі загострення військово-політичної ситуації в Україні важливо фільтрувати інформацію, яку отримуємо з інтернету. Також потрібно не піддаватися паніці та знати, як діяти у непередбаченій ситуації.

 

     Ці 10 практичних порад можуть убезпечити вас та ваших близьких від інформаційних загроз з боку противника.

Тривожна валіза - що це таке та з чого почати

 

Тривожний чемодан - це сумка або рюкзак з найнеобхіднішими речами в будь-якій надзвичайній ситуації. До неї входять: копії документів, одяг, ліки, інструменти, засоби гігієни та їжа. Таку валізу можна укомплектувати заздалегідь, щоб швидко евакуюватися в небезпечній ситуації. Готову тривожну валізу можна купити у воєнному магазині, або ж зібрати необхідні речі самостійно. Найзручніше використовувати міцний рюкзак місткістю 30 л.

Наразі  кожен день ми змушені бути у темряві. Страх темряви-це, з одного боку віковий страх у дітей. З іншого - один із наслідків хронічного стресу та травматизації. Для того, щоб підтримати дитину, щоб не допустити загострення її стану - пропонуємо наступний перелік порад.

5 емоцій, які ми можемо пережити під час відключення світла

 

та ідеї, що з цим робити.

     Кожен з нас перебуває в зоні психологічної стійкості, яка може бути втрачена внаслідок зовнішніх чи внутрішніх факторів. Сьогоднішні новини про активізацію та часткову мобілізацію в росії мають низку психологічних фітбеків до подій 24 лютого і здатні підвищити рівень тривожності, а отже, дестабілізувати наш стан. Ба більше – якщо не працювати з цими емоціями, вони можуть викликати вторинну психологічну травму внаслідок відчуття колективної небезпеки.                                                     

 

       Для стабілізування психологічного стану у межах «Національної програми психічного здоров’я та психосоціальної підтримки»,  експерти підготували техніки, які допоможуть стабілізувати психологічний стан.

Вимушеним переселенцям

 

Вимушені переселенці: як не зламатися перед обставинами

 

Людина, яка вимушено мігрувала, має певні психологічні особливості. У такий момент вона може опинитись один на один із кризою ідентичності, тобто вона нездатна прийняти нову реальність або, якщо прийняла її, не може адаптуватися до цього. 

*Такому стану характерні*:

·         •неадекватна самооцінка; 

·         •втрата перспективи та проблеми із плануванням; 

·         •відсутність відчуття повної безпеки;

·         зміна соціальної активності; 

·         •стримувати емоції стає важче; 

·         •поява безкомпромісних суджень і соціально-агресивної поведінки.

 

Необхідно зрозуміти, що це нормальна реакція нашого організму в період тривалого стресу.  Проте психічна напруга довгий час може не покидати особу. Оскільки людина переконана в тому, що не може контролювати своє життя, вільно приймати рішення і втілювати їх. 

Тому для покращення свого внутрішнього емоційного стану та прискорення адаптації до нових умов рекомендовано:

·        прийняти ситуацію та нові обставини, зрозумійте, що так буде не завжди і війна точно закінчиться;

·        ваші емоції це «окей», бо це нормальна реакція на ненормальні тривалі обставини;

·        якщо є потреба, то запишіться на місцеві мовні курси;

·        знайдіть місце де є Іінтернет, щоб бути в курсі подій міста, де ви проживаєте;

·        намагайтеся більше бувати на свіжому повітрі — це і для здоров’я корисно, і так швидше познайомитеся з місцевістю;

·        приділяйте час собі (фізичні активності, заняття творчістю, медитації та ін.);

·        якщо є змога, допомагайте іншим (сусідам або близьким, чи взагалі незнайомим людям);

·        не відкладайте планування (почніть спочатку із планів на день, потім на тиждень і т. д.);

·        відслідковуйте свої емоції та відчуття (можна спробувати вести щоденник емоцій).

 

 

У цей нелегкий час кожного із нас переповнюють різні стани та емоції. Пропоную ваші негативні почуття виплескувати за допомогою арт-терапії. Арт-терапія - це методика, яка лікує “мистецтвом”. Її цінність полягає в нормалізації психоемоційного стану дітей та дорослих.

Пам’ятка для вчителя

З чого варто розпочати перший урок? Що насамперед важливо сказати та зробити?

ü  Коли ви зустрінетеся з дітьми, насамперед важливо сказати, як ви радієте, що вам вдалося зібратися разом. А найцінніше, що в нас є, – це ми.

ü  Важливо окреслити правила. Правила створюють відчуття кордонів і безпеки. Треба розуміти, що діти вийшли «з контакту» на деякий час і досвід травматизації та стресу стирає інформацію, якою всі були наповнені. (Наприклад, ми спілкуємося тільки з ввімкненими камерами, але з вимкненими мікрофонами, усі відповідають за порядком, піднімаючи руки.)

ü  Треба розуміти, що зараз потреба в емоційній стабілізації буде більша, ніж у конкретних логічних знаннях. Усі когнітивні процеси будуть викривлені, уповільнені, треба буде здолати більше перепон і напруження. Тому буде добре, якщо ви зможете почати з тих тілесних або дихальних практик.

ü  Скажіть їм потягнутися, спитайте – можливо, вони хочуть про щось вас запитати, розкажіть, де ви зараз перебуваєте. Дітей не можна навантажувати своїми емоціями, тому не розповідайте про ваш трагічний і важкий досвід. Утім, важливо розповісти, де ви зараз. Якщо клас невеликий, можна попросити дітей сказати принаймні по одному слову, те, що вони хотіли б.

Практика, яка дає змогу швидко зібрати інформацію про емоційний стан дітей «Барометр емоцій».

Запропонуйте, якщо великий палець на руці, піднятий вверх, – це «я почуваю себе добре», у бік – «я злюся», вниз – «мені сумно». Залежно від того, яких відповідей більше, ви зможете коригувати свої дії.

Дії можуть бути такі:

·        Ви пропонуєте всім подивитися одне одному в очі, адже коли ми дивимося в очі іншій людині, це сприяє виробленню окситоцину, а отже – дає більше відчуття безпеки та близькості.

·        Можна запропонувати сказати одне одному слова підтримки чи просто якесь вітання.

·        Можемо сказати: «Зараз ми всі переживаємо жахливо складний досвід, але я так рада бачити всіх. І це означає, що ми справляємося і всі ви супергерої»;

 

·        Можемо запропонувати дітям поділитися тим, що їм допомагає вистояти і справитися з усім, поділитися суперсилою.

Як надати емоційну підтримку дитині у стресовій ситуації: