План толерантності 22.pdf
Adobe Acrobat Document 147.8 KB
план 16 днів 2022.pdf
Adobe Acrobat Document 206.3 KB
анкета проблема шкідливих звичок..pdf
Adobe Acrobat Document 172.2 KB
План шкідливі звички 22.pdf
Adobe Acrobat Document 221.5 KB

     Правила взаємодії з аутичною дитиною

1.     Будьте обізнаними та не приймайте істерику дитини на свій рахунок. Нагадайте про те, щоб учень був терплячим (тут теж допоможуть візуальні підказки) і що новий процес може викликати стрес. Дійте навипередження у будь-якій ситуації.

2.     Коли починається школа, багатьом дітям з аутизмом потрібні їхні батьки, щоб згладити перехід. Поступово зменшуйте участь батьків. Наприклад, нехай батьки допомагають їм на своєму місці та організовують свої предмети в перші пару днів, але потім нагадайте батькам про самостійність.

3.     Якщо ви задаєте дитині з аутизмом питання, а отримуєте лише "порожній погляд", спробуйте змінити своє запитання та/або надішліть варіанти відповідей. Іноді їм просто потрібна допомога та час на обробку ваших запитань.

4.     Уникайте сарказм та ідіоми. Дитина може сприйняти ваш сарказм серйозно або думати, що ви щось хочете зробити буквально. Наприклад слово «вирізати» має різні значення (вирізати папір, або слово?)

5.     Надайте класу чіткий щоденний графік та нагадайте їм про наближення змін в рутині. Розміщення візуального чи письмового розкладу на дошці є корисним. Але вчителі все одно захочуть нагадати та попередити учнів, коли діяльність завершиться та коли відбудуться переходи.

6.     Повторіть вказівки учням та вкажіть інструкції. Поетапність, вона має значення і може допомогти дітям, які мають проблеми з обробкою багатоступеневого завдання

 

7.     Якщо є труднощі з груповою діяльністю та іграми, поступово збільшуйте участь дитини у них. Попросіть її спочатку спостерігати за іншими дітьми, а потім взяти участь у них. Якщо все ще чиниться опір, спробуйте дізнатись про інтереси учня, та створити гру, яка включатиме ці інтереси. Це дуже важливо для розвитку соціальних навичок. 

Правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти

 

Загальні правила поведінки здобувачів освіти

1. Дисципліна і порядок у закладі освіти підтримуються на основі поваги людської гідності учнів, педагогів та інших працівників школи.

2. Застосування методів психологічного й фізичного насильства по відношенню до оточуючих не допускається.

3. Права й обов’язки учнів школи визначаються  Статутом навчального закладу, іншими передбаченими Статутом локальними актами.

4. Здобувачі освіти повинні виконувати Статут закладу освіти, сумлінно вчитися, дбайливо ставитися до майна, поважати честь і гідність інших учнів та працівників школи й дотримуватись внутрішнього розпорядку:

- дотримуватися розкладу занять (уроків, факультативів), не запізнюватися й не пропускати заняття без поважних причин;

- дотримуватись чистоти в школі й шкільному дворі;

- берегти шкільну будівлю, обладнання, майно;

- дбайливо ставитися до результатів праці інших людей і надавати посильну допомогу в прибиранні шкільних приміщень під час чергування по школі;

- підтримувати порядок і чистоту в приміщеннях школи: їдальнях, роздягальнях, туалеті та ін..;

- приділяти належну увагу своєму здоров’ю й здоров’ю оточуючих;

- брати участь у колективних творчих заходах класу й школи;

- приходити до закладу совіти завчасно до початку занять, чистими й охайними, займати своє робоче місце й готувати всі необхідні навчальні приналежності до уроку за розкладом.

5. Не  дозволяється приносити на територію школи з будь-якою метою й використовувати в будь-який спосіб зброю, вибухові, вогненебезпечні речовини, алкогольні напої, інші одурманюючі засоби й отрути.

6. Не можна без дозволу педагогів або медичної сестри залишати територію школи в урочний час.

7. Учень школи повинен проявляти повагу до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики – дівчаткам.

8. Поза школою учні поводяться скрізь і всюди так, щоб не осоромити свою честь і гідність.

9. Здобувачі освіти бережуть майно, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти й порядку на території школи. У разі заподіяння здобувачем освіти умисного пошкодження майна школи його батьки ( особи, які їх замінюють) відшкодовують нанесену шкоду.

10. Учням у всіх випадках слід з повагою ставитись  до чужої власності. Книги, одяг та інші особисті речі, що знаходяться на території школи, належать їх власникам.

11. Учням, які знайшли втрачені або забуті ( на їхню думку) речі, пропонується передати знайдене черговому вчителю, який у свою чергу розміщує оголошення про загублені речі.

12. До учнів, які привласнили чужі особисті речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення. Фізична конфронтація, залякування й знущання є неприпустимими формами поведінки.  Заклад освіти категорично  засуджує подібні спроби приниження, підпорядкування або маніпулювання людьми.

13. На уроках не дозволяється жувати жувальну гумку, вживати їжу чи напої, користуватися мобільним телефоном (грати, розмовляти, включати звук дзвінка) та навушниками.

17. Учень зобов’язаний виконувати домашні завдання.

18. На першу вимогу вчителя слід надавати щоденник.

19. Щодня  записувати домашнє завдання до щоденника.

20. Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, посібники, інструменти, письмове приладдя.

 

 Поведінка на заняттях.

1. Не спізнюватися на урок. Коли вчитель  входить до класу, учні підводяться, вітаючи вчителя.

2. Кожен учитель визначає правила поведінки учнів на своїх заняттях; ці правила не повинні принижувати гідність учня й суперечити Статуту школи.

3. Під час уроку не можна гомоніти, відволікатися самому й відволікати однокласників від занять сторонніми розмовами, іграми та іншими діями, що не стосуються уроку.

4. Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен спитати дозволу педагога.

5. Якщо учень хоче поставити питання вчителю або відповісти на його запитання, він підносить руку.

6. Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

7. Учень має право відстоювати свій погляд і свої переконання під час обговорення різних спірних і неоднозначних питань, дотримуючись коректної форми.

8. На уроках учні мають право користуватися шкільним інвентарем, ставитися до нього дбайливо й акуратно. Після заняття повертати його вчителеві.

9. Учні не повинні розмовляти на сторонні теми на уроках, бо вони цим порушують права інших на отримання необхідних знань.

 

Поведінка здобувачів освіти до початку, на перервах і після закінчення занять.

1. Під час перерви учень зобов’язаний:

- навести чистоту й порядок на своєму робочому місці;

- на прохання вчителя вийти з класу;

- виконувати вимоги чергового вчителя.

2. Час перерви – особистий час кожного учня. Він може його проводити на свій розсуд, проте не заважати іншим.

3. Під час перерви учні можуть вільно пересуватися школою, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися з метою безпеки ( горище, підвал, кухня).

4. Черговий клас допомагає вчителям, які чергують стежити за дотриманням дисципліни під час перерви.

5. На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, чергового вчителя чи психологічної служби за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

 

Учням забороняється:

1. Під час перерв бігати сходами, поблизу віконних отворів і в інших місцях, не пристосованих для ігор.

2. Штовхати одне одного, кидатися предметами й застосовувати фізичну силу.

3. Вживати непристойні вирази й жести, галасувати, заважати відпочивати іншим.

4. Виходити зі школи без дозволу класного керівника або вихователя.

5. Курити.

6. Самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконні.

7. Запізнюватись  на заняття.

8.Вчиняти залякування, знущання, приниження особистості, дискримінацію за національною або расовою ознакою на адресу всіх учасників освітнього процесу.

 

Поведінка учнів  у їдальні

1. Під час приймання їжі в їдальні учням слід дотримуватися правил етикету.

2. Учні повинні шанобливо ставитися до працівників їдальні.

3. Не слід розмовляти.

4. Учні мають  прибрати за собою посуд після приймання їжі, поставити на місце стільці. Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.

5. Забороняється приходити до їдальні у верхньому одязі.

6. Учні, які чергують у їдальні, допомагають персоналу накривати столи, прибирати посуд, витирають столи, розставляють на місце стільці.

 

 Правила користування бібліотекою

1. Підручники обгорнути спеціальною обкладинкою.

2. Не загинати сторінки підручника, користуватися закладкою.

3. Не закладати в підручник ручку або олівець: від цього псується книжка.

4. Не писати й не малювати в підручниках: це суспільна власність.

5. Не брати підручник брудними руками й не читати його під час приймання їжі.

6. Класти підручник тільки на чистий стіл або парту.

7. За втрачену або зіпсовану книгу принести заміну або відшкодувати згідно з чинним законодавством.