Що таке коронавірус та навіщо потрібен карантин?

Ми підібрали для вас декілька вправ, які активізують ваш мозок і збільшать обсяг пам'яті. Варто робити їх регулярно! Особливо, що більшість з цих вправ легко впишуться у ваш повсякденний ритм. 

1. Візуалізація

Суть вправи у тому, що ви маєте створити для себе предмет меблів, який буде допомагати вас запам’ятовувати інформацію.

Уявіть собі комод. У нього двоє дверей спереду, три висувних ящички, дві відкриті полички зверху. Вам треба уявити цей комод максимально чітко, його колір, текстуру та розміри. Тепер у нього можна класти спогади. Наприклад, вам треба запам’ятати континенти на географію від найбільшого до найменшого: Азія, Північна Америка, Південна Америка, Антарктида, Європа, Австралія. Уявіть як ви кладете маленькі сувенірні моделі у різні відсіки свого комоду: частину Китайської стіни у верхній ящик, під ним Статую свободи, під нею бразильську статую Ісуса і так далі. Уявляйте усі моделі по черзі і запам’ятовуйте у який ящик ви їх кладете. Можете уявити самих себе, коли ви складаєте ці сувеніри, уявіть який звук вони видають, коли ви їх кладете. Потім закрийте список континентів і відкрийте у голові свій комод. Що ви побачите?


2. Номери авто

Спробуйте запам’ятати номери трьох авто, що проїхали повз вас. Повторіть ці номери через 10 хв. З часом збільшуйте кількість автомобілів.


3. Чек у супермаркеті

Отримавши чек у магазині, додайте вартість окремих покупок і перевірте загальну суму. Спробуйте за годину перерахувати усі товари, які ви купили і їх вартість.

4. Актори у серіалі

Запам’ятайте і запишіть з пам’яті прізвища акторів в улюбленому серіалі. Коли дивитиметесь наступну серію, перевірте чи правильно всіх згадали.

5. Звичний стан речей

Спробуйте робити звичайні речі по-іншому: знайдіть інший маршрут додому від школи чи роботи, хоча б раз на день змінюйте робочу руку (наприклад, навчіться чистити зуби лівою, а не правою рукою).

6. Іноземні мови

Запам’ятовуйте по 3-4 слова на день з будь-якої іноземної мови. Якщо ви складаєте англійську чи іншу іноземну мову на ЗНО, то варто збільшити цю кількість до 10 слів на день.

7. Слова пісень

Знайдіть слова своїх улюблених пісень і вивчіть їх. Кожного разу, коли чуєте пісню, яку вивчили, підспівуйте чи промовляйте про себе її слова. Краще, щоб пісні були іноземною мовою — так ви не лише натренуєте пам’ять, а й краще вивчите мови.

8. Фотографічна пам'ять (метод Айвазовського)

Іван Айвазовський — великий художник-мариніст, який міг у своїй уяві зупинити рух хвилі і перенести його на полотно. Щоб досягнути такого ефекту, художник дуже багато спостерігав за морем.
Щоб тренуватись за методом Айвазовського, вам треба протягом 5-ти хвилин дивитись на предмет, пейзаж або людину. Заплющити очі і подумки відтворити кольоровий образ цього предмета настільки точно, наскільки це можливо. Для покращення результатів від тренування, можете цей предмет намалювати.

9. Вірші

Вивчення на пам'ять віршів добре тренує ваш мозок. Поставте собі за мету вивчити усі вірші, які входять у програму ЗНО з української літератури. Наприклад, по одному на тиждень. Старайтесь при вивченні зрозуміти сенс вірша, подумати над прийомами, що використовував автор.

10. Підслуховування

Це чи не найцікавіша вправа, яку теж можна робити щодня. Коли ви йдете по вулиці або їдете у громадському транспорті, спробуйте почути та утримати в голові розмову незнайомих вам людей. Потім відтворіть цю розмову у себе в голові з потрібною інтонацією, уявляйте обличчя людей, які говорили. Це розвиває аудіальну пам'ять і полегшить вам запам’ятовування великих масивів інформації на слух.

Удачі в розвитку пам'яті!

 

 

Вимоги безпеки життєдіяльності учнів при виникненні надзвичайної або аварійної ситуації.

 

 1.     В кожній аварійній ситуації дійте відповідно до знань, яких вас вчили в школі, пам’ятаючи про те, що матеріальні цінності вторинні порівняно зі здоров’ям та життям вашим і оточуючих людей.


 2.     Зателефонувати батькам, коротко описати ситуацію, повідомити про місце свого перебування


 
3.     Якщо ситуація вийшла з-під контролю, слід зателефонувати до служб екстреної допомоги за телефонами: 101 – пожежна охорона;

102 – міліція;

103 – швидка медична допомога;

104 – газова служба, коротко описати ситуацію, назвати адресу, де відбулася надзвичайна ситуація, а також своє прізвище, ім’я, номер свого телефону. 


 
4.     Пам’ятайте, що у багатьох людей є мобільнітелефони, які можна використати для екстрених викликів.


 
5.     За можливості варто залишити небезпечну
територію.

 

 

10 РЕЧЕЙ, ЯКІ ТРЕБА ЗНАТИ ДІТЯМ, АБИ БУТИ В БЕЗПЕЦІ.

1. Своє ім’я та прізвище, імена та прізвища мами й тата.

2. Домашню адресу.

3. Хто першим заходить у ліфт (дорослий) і хто виходить (дитина).

4. Чужим двері не відкриваємо – кличемо дорослих. Навіть якщо за дверима Святий Миколай або Свинка Пеппа.

5. Що робити, якщо раптом загубився: щонайменше – залишитись на місці, не втікати, аби дорослий міг знайти.

6. Правило трусиків: усе, що є у трусиках – інтимні частини тіла, людям це демонструвати не можна. Чужим людям не можна торкатись до цих місць, це дозволено тільки батькам під час купання або лікарям із дозволу батьків. Якщо чужі намагаються торкнутись того, що у трусиках, треба кричати.

7. У чужих людей їжу, іграшки, будь-які речі брати не можна.

8. Якщо хтось чужий намагається забрати з майданчика, кажучи, що батьки чекають поруч, запитуй пароль (його треба узгодити з батьками).

 9. Мити руки після вулиці.

Для дітей, які вже більш самостійні й можуть залишатись удома або гуляти з дозволу батьків

1. Якщо дитина вдома сама, а до приміщення намагається проникнути зловмисник, слід зателефонувати батькам, і лише після цього набрати поліцію – 102. За цей час батьки зможуть попередити сусідів телефоном, й дитині допоможуть.

2. Якщо в квартирі починається пожежа або витікає газ, треба швидко вийти з квартири та подзвонити 102 або 104 (служба газу). Самій гасити пожежу не можна в жодному разі!

3. Якщо дорослий просить про допомогу, треба відповідати категоричною відмовою й відразу йти.

4. Якщо біля вас собака, слід зберігати спокій і не провокувати агресію. Можна відвернути увагу за допомогою предмета – кепки чи парасольки, наприклад. Не слід дивитися тварині в очі, натомість, поступово віддалятися, не повертаючись спиною до собаки.

5. Не заходити в ліфт із незнайомцем. Якщо він наполягає, сказати, що чекаєш на батьків, які зараз підійдуть.

6. Якщо бачите, що вас хтось переслідує, треба зайти до людного місця – наприклад, крамниці або перукарні – й зателефонувати батькам.

 7. Якщо незнайомець схопив  і не відпускає, треба кричати, битися, бити по машинах, які стоять поруч – можливо, запрацює сигналізація.

    Найбільше від інтернет-залежності потерпають підлітки. Дитина, яка живе у віртуальному світі, вже фактично не контролює себе. Комп'ютер позбавляє її волі, свободи вибору.

   На сьогодні в Україні не існує психологічного чи психіатричного діагнозу Інтернет- або комп'ютерної залежності. І навіть якщо інтернет-адикція буде згодом визнана захворюванням (наприклад, так званим “кіберрозладом”), то кількість носіїв буде істотно меншою, ніж це уявляється зараз.

    Заручниками павутини частіше за все стають підлітки, студенти, соціально-невлаштовані, люди похилого віку, а також ті, хто має фізичні обмеження, позбавлені нормального життя.

Зараз у Вас є унікальна можливість пройти тест на Інтернет-залежність

  • Чи почуваєте Ви себе стурбованим Інтернетом (чи думаєте Ви про попередній онлайн сеанс і чи смакуєте наступні)?
  • Чи відчуваєте Ви потребу збільшити тривалість перебування в Мережі?
  • Чи були у Вас безуспішні спроби контролювати, обмежити чи припинити користування Інтернету?
  • Чи почуваєте Ви себе втомленим, пригніченим чи роздратованим, коли намагаєтесь обмежити або припинити користування Інтернетом?
  • Чи перебуваєте Ви онлайн більше, ніж планували?
  • Чи були у Вас випадки, коли Ви ризикували одержати проблеми в навчанні чи особистому житті через захоплення Інтернетом?
  • Чи траплялося Вам брехати членам родини або іншим людям, щоб приховати час перебування в Мережі?
  • Чи використовуєте Ви Інтернет для того, щоб відволіктися від проблем чи поганого настрою (наприклад, від почуття безпорадності, провини, роздратованості чи депресії)

Людина вважається Інтернет-залежною у разі п’яти чи більше позитивних відповідей на ці запитання.

Є чотири ознаки Інтернет-залежності:

  • нав'язливе бажання перевірити e-mail;
  • постійне очікування наступного виходу в Інтернет;
  • скарги оточуючих на те, що людина проводить занадто багато часу в Інтернеті;
  • скарги навколишніх на те, що людина витрачає занадто багато грошей на Інтернет.

За І.Голдбергом, Інтернет-залежність можна констатувати при наявності трьох пунктів з наступних:

  • кількість часу, яку потрібно провести в Інтернеті, щоб досягти задоволення (іноді почуття задоволення від спілкування в Мережі межує з ейфорією), помітно зростає;
  • Якщо людина не збільшує тривалість перебування в Інтернеті, то ефект помітно знижується;
  • користувач робить спроби відмовитися від Інтернету чи хоча б проводити у ньому менше часу;
  • припинення чи скорочення часу, проведеного в Інтернеті, призводить до поганого самопочуття користувача.

 Виділяються не тільки психологічні, а й фізичні симптоми Інтернет-залежності, до яких відносить:

  • ураження нервових стовбурів руки, пов'язане з тривалим перенапруженням м'язів;
  • оніміння пальців руки, що тримає “мишку”;
  • сухість та різі в очах;
  • головні болі за типом мігрені;
  • болі у спині;
  • нерегулярне харчування, пропускання прийомів їжі;
  • нехтування особистою гігієною;
  • розлади сну, зміна режиму сну.

 Вирізняють такі поведінкові характеристики Інтернет-залежних:

  • активне небажання відволіктися навіть на короткий час від роботи в Інтернеті;
  • роздратування при вимушених відволіканнях;
  • невміння спланувати час закінчення сеансу роботи в Мережі;
  • використання все більших витрат для забезпечення роботи в Інтернеті, у тому числі в борг;
  • готовність брехати, говорячи про тривалість і частоту роботи в Інтернеті; забування у ході роботи в Мережі про домашні справи, навчання чи службові обов'язки, важливі особисті і ділові  зустрічі;
  • небажання сприймати критику подібного способу життя;
  • готовність миритися з руйнуванням сім'ї;
  • втрата кола “живого” спілкування через сконцентрованість на Мережі;
  • нехтування власним здоров'ям;
  • скорочення тривалості сну внаслідок роботи в Інтернеті в нічний час; уникання фізичної активності.

Як уникнути Інтернет-залежності

  • Захопіться чимось. Відвідуйте різні групи і клуби, займайтеся спортом, музикою, танцями, співом і т.д. Займіться разом з другом фізичними вправами. Поспіть замість того, щоб сидіти в Інтернеті. Подивіться фільм, сходіть на концерт, почитайте книжку. Знайдіть якесь цікаве заняття, яке стане для вас альтернативою Інтернету.
  • Поповніть запас ваших знань. Почитайте енциклопедію замість перегляду Вікіпедії. Таким чином ви не тільки відволічетеся від Інтернету, а й займетеся самоосвітою.
  • Допоможіть на кухні. Ваша сім'я буде вдячна вам за приготовану вечерю.
  • Погуляйте з друзями. Заплануйте похід у торговий центр або на каток, пограйте в боулінг. Уникайте відвідування тих місць, де є доступ до Мережі, наприклад Інтернет-кафе — ви можете піддатися спокусі зазирнути туди на декілька хвилин і проведете там увесь день.
  • Заплануйте сімейний вечір. Замість перегляду телевізора, повечеряйте всі разом, а потім знайдіть спільну розвагу, наприклад, пограйте в настільну гру.
  • Встановіть ліміт часу роботи вашого комп'ютера. Визначте, скільки разів на тиждень вам необхідно виходити в Інтернет. Вимикайте комп'ютер, якщо у вас немає необхідності в ньому.
  • Телефонуйте і зустрічайтеся з друзями замість того, щоб тримати з ними зв'язок через Інтернет.
  • Використовуйте таймер. Перш ніж сісти за комп'ютер, встановіть на таймері 30 хвилин.
  • Не їжте, сидячи за комп'ютером.

Питання, по яких можна і треба звертатися до шкільного психолога

   
1.   Труднощі у навчанні. Деякі учні вчаться не так добре, як їм хотілося б. Причин тому може бути безліч. Наприклад, не дуже хороша пам'ять або розсіяна увага або недостатннє бажання, а може бути проблеми з учителем і нерозуміння, навіщо усе це взагалі треба. На консультації ми разом постараємося визначити, в чому причина і яким чином це виправити, іншими словами спробуємо знайти, що і як необхідно розвивати, щоб вчитися краще.

 

2.     Взаємовідносини в класі. Є люди, які запросто знаходять контакт з іншими, легко спілкуються навіть у незнайомій компані. А є, і їх теж дуже багато,такі, яким складно знайомитися, складно будувати хороші взаємовідносини, складно знаходити друзів і просто почувати себе легко і вільно в групі, наприклад в класі. За допомогою психолога можна знайти способи і особисті ресурси, вивчити прийоми для побудови гармонійних стосунків з людьми в самих різних ситуаціях.

 

3.     Взаємовідносини з батьками. Іноді буває так, що втрачаються спільна мова і теплі стосунки з нашими найближчими людьми - з нашими батьками. Конфлікти,сварки, відсутність взаєморозуміння - така ситуація в сім'ї зазвичай приносить біль і дітям, і батькам. Деякі знаходять шляхи рішення, а іншим це зробити досить важко. Психолог розповість вам про те, як навчитися будувати нові стосунки з батьками і навчитися розуміти їх,і як зробити так, щоб і батьки розуміли і приймали вас.

 

4.     Вибір життєвого шляху. Дев'ятий клас та десятий клас - час, коли багато хто замислюється про майбутню професію і взагалі проте, як би ви хотіли прожити своє життя. Якщо ви невпевнені, яким шляхом ви хочете піти, завжди є можливість піти до психолога. Він допоможе вам усвідомити свої мрії, бажання і цілі, оцінити свої ресурси і здібності і зрозуміти чи наблизитися до розуміння), в якій сфері (сферах) життя ви хочете реалізуватися.

 

 

 

«Булінг. Ми всі можемо допомогти це зупинити»

Кілька стратегій, які можуть допомогти покращити ситуацію і своє самопочуття, зумовлене тим, що відбувається:

- Уникай бешкетника й перебувай у товаристві друзів. Не заходь у туалет, якщо задирака знаходиться там, не ходи в роздягалку, коли немає нікого поруч. Постійно перебувай у товаристві приятеля, щоб не залишатись наодинці з недругом. Запропонуй те ж саме своєму другу.

- Стримуй гнів. Розхвилюватись у зв’язку зі знущанням природно, але саме цього й домагаються бешкетники. Це змушує їх відчувати себе сильнішими. Намагайся не реагувати плачем, не червоній і не переймайся. Це вимагає великої кількості тренувань, але це корисна навичка дати відсіч бешкетнику. Іноді корисно практикувати стратегію приведення себе в повну рівновагу, наприклад, рахувати до десяти, записувати свої гнівні слова на аркуші паперу, робити глибокий вдих або просто йти.

-  Дій хоробро, йди та ігноруй бешкетника. Твердо й чітко скажи йому, щоб він припинив, а потім розвернись й піди. Намагайся ігнорувати образливі зауваження, наприклад, демонструй байдужість. Ігноруючи задираку, ти показуєш, що він тобі байдужий. Зрештою, він, імовірно, утомиться діставати тебе.

-  Розкажи дорослим про знущання. Учителі, директор школи, батьки можуть допомогти припинити знущання.

-  Розповідай про це. Поговори з кимось, кому ти довіряєш, наприклад, із завучем, учителем, братом, сестрою або другом. Вони можуть запропонувати деякі корисні поради, і навіть якщо вони не можуть виправити ситуацію, це допоможе тобі відчути себе менш самотнім.

 - Усунь провокаційні фактори. Якщо розбишака вимагає від тебе грошей, не принось їх із собою. Якщо він намагається відібрати твій музичний плеєр, не бери його до школи.

Декілька порад на випадок, якщо вас залякують або переслідують у мережі:

- Повідомляйте про залякування в мережі, незважаючи на те, чи воно стосується вас безпосередньо. Блокуйте користувачів, які залякують або переслідують.

- Ніколи не відповідайте на такі коментарі, адже це може лише погіршити ситуацію. Хоча це й складно, спробуйте ігнорувати образи.

- Зберігайте та роздруковуйте образливі повідомлення, публікації, зображення чи відео, які ви отримали чи побачили.

Занотовуйте дату та час публікації образливих повідомлень, а також будь-які дані про особу, яка їх опублікувала.

Не передавайте відео чи повідомлення, метою яких є залякування в мережі, адже ви станете співучасником.

- Якщо вас постійно ображають, спробуйте змінити свій ідентифікатор користувача, псевдонім або профіль.

- Насамкінець, не ігноруйте випадки залякування інших осіб у мережі. Якщо ви натрапите на такий випадок, повідомте про це та запропонуйте свою допомогу.

 

 

ПРАВИЛА ІНТЕРНЕТ-БЕЗПЕКИ

-         Ніколи не давайте приватної  інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.

-         Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.

-         Ніколи не погоджуйтеся на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.

-         Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.

-         Не посилайте свої фотографії чи  іншу інформацію без дозволу батьків.

-         Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.

-         Розробіть з батьками  правила користування Інтернетом. Особливо домовтеся з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.

-         Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.

-         Не заходьте на аморальні сайти і не порушуйтеи без згоди батьків ці правила.

-         Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.

-         Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.

-         У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ - це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.

-         Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання - це сприймається як "спам", і звичайно засмучує користувачів мережі.

-         Не відповідайте на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв’яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.

-         Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.

-         Не шкодьте і не заважайте іншим користувачам.

-         Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!

 

 

7 порад учню

Порада перша і найтяжча. Ніколи не намагайтеся отримати все і відразу. Пам'ятайте, що успіх - це насамперед праця. Не вірте красивим фільмам, де щоб досягти успіху досить бути вродливим чи багатим.

Порада друга - про любов. Обов’язково зміни своє відношення до людей, які тебе оточують. Хочеш, щоб тебе любили люди - полюби їх сам. Подумай, чи подобаються особисто тобі егоїстичні, нетерпимі до чужих думок люди? То чому, якщо ти саме такий, повинні любити тебе?

Порада третя - особлива. Потрібно на деякий час забути, що ти особливий, не такий як всі. Запам'ятай, що про це знає лише твоя мама і ти сам.

Порада четверта - про найдорожче. Полюби себе насамперед сам. Це не значить, що ти повинен любуватися собою в дзеркало. Просто стався з повагою до свого тіла, не отруюй його алкоголем та іншими ядами.

Порада п'ята - пріоритетна. Не розпорошуй свої сили відразу у всіх напрямках. Вибери кілька важливих для тебе справ і наполегливо вдосконалюйся саме в них. Хоча спробувати себе в нових справах ніколи не завадить. Хто зна, можливо, саме там чекає на тебе успіх, сидить собі і жде, коли ж ти його віднайдеш.

Порада шоста - навчайся! Навчайся все своє життя. Ніхто не заперечує, що ти і так багато знаєш та умієш. Добре, що ти знаєш, скільки часу тривала столітня війна (100?!), чудово, якщо ти можеш відрізнити комп'ютерний вірус від вірусу грипу, вітаю, якщо зумієш своїми руками забити звичайний цвях в цегляну стіну.

Порада сьома і остання (по списку, а не по значенню!) Отже, ти хочеш досягти успіху? То чого ж тоді чекаєш і витрачаєш свій дорогоцінний час на читання цих порад? Давай, не сиди, пора уже щось зробити своїми руками.

 

 

Коли не подобається своя зовнішність?

     Стати сильнішим і красивим можна. Подивись уважно на себе і оточуючий світ. Кожного дня ти бачиш себе в дзеркалі. Щось тобі подобається в своєму відображенні, а щось хотілось би змінити.

     Багатьом підліткам може не подобатись їхнє обличчя, волосся, голос, фігура та ін. Досить рідко можна взагалі знайти людину, яка повністю задоволена своєю зовнішністю.   

    Тобі може бути незручно від своєї зовнішності, але, повір, оточуючі звертають на це набагато менше уваги, аніж ти думаєш. Зовнішність, проблема ваги, швидкий або повільний ріст - все це може стати серйозними випробуваннями в юнацькі роки. Але з часом більшість із цих проблем зникне. І багатьом доведеться змиритись з тим, що хтось може бути кращим. В твоїх силах вміти залишатися завжди самим собою і показати себе виграшно. Тому важливо в розумній мірі цікавитись своєю зовнішністю. Те що може не подобатись тобі, може подобатись іншим і викликати у них захоплення, а навіть і заздрість.

 Нічого не заважає твоєму волоссю, обличчю, рукам і нігтям бути завжди чистими. Білі зуби, здорові, рожеві ясна зроблять твою посмішку більш привабливою. Правильне харчування і фізичні вправи допоможуть тобі слідкувати за вагою.

 Крім того завжди можна підібрати фасон одягу і стильну зачіску, які зможуть підкреслити переваги твоєї зовнішності і приховати недоліки. Додай зусилля й фантазію і твоя зовнішність зможе вигідно змінитися.

 Не забувай про те, що кіно і телепередачі, красиві жінки і «накачані чоловіки» - все це реклама. Саме вони - виробники і рекламодавці, що отримують великі прибутки втискають нас в певні рамки «краси». їм вигідно, щоб ми купували дорогу кос¬метику для тіла і сиділи на «модних» дієтах. Перед тим як вийти на подіум чи з'явитись на обкладинці журналу над фотомоделлю чи моделлю працює ціла група візажистів, стилістів і косметологів. Далеко не всі виглядають як супермоделі.

Пам'ятай! Нікому не дозволяй втиснути себе в чиїсь рамки. Будь по своєму красивим!

Стань перед дзеркалом зараз і заглянь собі в очі. Чи симпатичні вони? Що ти в них побачив?

Веселі смішинки, чи смуток, чи ще щось, що не можна передати словами?

Згадай які очі у твоїх друзів, у однолітків? Чому одні очі тобі подобаються, вони тебе притягують, тобі хочеться познайомитись з цією людиною, а інші, навпаки, відштовхують. Буває й так, що хтось має красиве тіло, обличчя, а погляд - неприємний. Чи захочеться тобі з ним подружитись?

 

Крім того, подумай - більшість твоїх друзів мають прекрасні якості і ти навіть не думаєш про те, як вони виглядають. І ти також маєш чесноти, які здатні затьмарити будь-які фізичні недоліки - і реальні, і надумані.

ПОРАДИ З САМОВИХОВАННЯ

1. Коли берешся за будь-яку справу, подумай: який результат повинен отримати.

2. Берись за справу сміливо і не відступай, поки її не виконаєш. Якщо в кінці тижня або цього дня залишаються не виконаними один чи два запланованих тобою пункти, перепиши їх у план на наступний тиждень(наступний день).

3. Візьми собі за правило обов’язково аналізувати: чому саме ти не виконав той чи інший пункт. Намагайся сам усувати причини невиконання. Спочатку це вважатиметься важким, але з часом ти зрозумієш, що головне – це правильно оцінювати свої сили і не гаяти марно часу.

4. Ніколи не практикуй перенесення виконання справи на наступний день. Приступай до виконання запланованого одразу ж без зволікань.

5. Не роби жодних попускань, навчися своїм примхам відповідати коротко, але твердо –"ні”.

6. Навчися сам собі наказувати, будь до себе непохитним,але став перед собою завдання реальні, ні в якому разі "не заривайся”, бо не спрацює внутрішній наказ ”Так треба”, "Я мушу”.

7. Спробуй проаналізувати: на що ти переважно витрачаєш свій вільний час?

8. Твій організм здатий до тривалих навантажень, але, щоб уникнути стомлення, переборюй втому, змінюй види діяльності протягом дня.

9. Приймаючи на себе будь-яке завдання, навчися слухати уважно вказівки дорослих. Користуйся нотатками, щоб нічого не пропустити повз увагу і зберегти час.

АЛГОРИТМ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ

(пам'ятка старшокласникам)

- Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є потяг, існують принципові можливості успішного їх освоєння і працевлаштування

- Шукати якнайбільше інформації про ці професії, знайомитися з людьми, які їх представляють

- Вислухати думки батьків, учителів, друзів, проаналізувати їх

- Скласти список суттєвих можливостей професії (наприклад, можливість спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока платня тощо) і проаналізувати його відносно своєї мети, очікувань, мрій

- Визначити фізичні та психологічні якості, необхідні для кожної з професій

- Звернутися до психолога з проханням визначити (дослідити) інтереси, здібності, темперамент, особливості пам'яті, уяви тощо

- Прислухатися до своїх відчуттів, інтуїції

- "Приміряти" кожну з професій. Порівняти, зважити всі "плюси" і "мінуси"

- Зробити вибір

- Упевнено йти до мети

Основні помилки у виборі професії:

1. Поділ "престижні і непристижні".

2. Вибір під чиїмось впливом.

3. Неправильне уявлення про характер праці у певній трудовій діяльності.

4. Вибір під впливом певних обставин.

5. Думки про легке життя.

ХОЧЕШ БУТИ УСПІШНИМ У НАВЧАННІ? 

Підказка, як ефективно готувати домашні завдання

1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.

2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.

3. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.

4. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.

5. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.

6. Між уроками роби перерви.

7. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.

8. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці).

9. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.

10. Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал.

11. Складай план усної відповіді.

12. Перевіряй себе.

ОСНОВНІ ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ ІНТЕРНЕТОМ