16 листопада соціальний педагог та практичний психолог школи провели всеукраїнську акцію до «Дня толерантності».

 

Діти з радістю взяли в ній участь.

    Зміцнення резилієнс у дітей, які пережили травму   

Поняття  «резилієнс» (англ., resilience) увійшло в науки пролюдину з механіки, де означає фізичну здатність матеріалу «по+вертатись у вихідний стан». Зараз цей термін широко використо$вується у психології, медицині, соціальних науках і розглядаєтьсяу зв’язку з питаннями впливу на людину несприятливих (екстре$мальних, загрозливих, стресових) умов і здатності до збережен+ня нормального функціонування людини та/або соціальної сис$теми (сім’ї, громади, організації) під час та після такого впливу.                  В україномовній (та російськомовній) психологічній літературі«резилієнс» перекладають як стресостійкість, життєстійкість, жит+тєздатність, стійкість до травми, емоційна стійкість, що вживаються для позначення ресурсів опанування стресовими і травмуючими подіями, психологічними наслідками травматичного стресу,втрати та інших лих .                                         Виокремлюють три основні фактори, які сприяють формуванню резилієнс у дітей:                                                                                 1) ознаки/атрибути самих дітей;                                                           2) сімейні фактори;                                                                             3) характеристики більш широкого соціального оточення.                  Захисні фактори, що сприяють формуванню резилієнс:  розвиток навичок вирішення проблем, самоефективність, низький рівень конфліктності між батьками, позитивний зв’язок «батьки –дитина» в ранньому дитинстві, турботливі стосунки з рідними,соціальна підтримка.Фактори та умови, що підвищують резилієнс: фізичне здоров’я, почуття гумору, почуття власної гідності, інтернальний локусконтролю, підтримка сім’ї, духовність, підтримка громади, інте$лект, продуктивні способи подолання труднощів, відчуття напря$мку або місії, адаптивне дистанціювання, андрогінні гендерні роліта реалістична оцінка навколишнього середовища.         Д. Майкенбаум описав способи виховання дітей, що сприяютьформуванню резилієнс до травмуючої події :                       1) оточення допомагає дитині грати звичні для неї ролі, жити у звичних, передбачуваних умовах, підтримувати і зберігати спокій;   2) оточенню необхідно мінімізувати вплив негативних новин надитину, турботливі батьки повинні стати прикладом позитивного копінгу;                                                                                                 3) слід залучити дитину до «здорових» видів діяльності (сон, харчування, різні види соціальної активності);                                     4) необхідно допомогти дитині використовувати ефективні ко$пінг$стратегії і відмовитись від уникання (впадати у відчай,звинувачувати інших, виявляти агресію, вживати наркотикиабо алкоголь);                                                                     5) навчати дитину підтримувати інших та допомагати їм;                 6) відкрито говорити з нею, переконувати, що кризи немає, алеробити це м’яко, не тиснути і не схиляти до розмови силою;сім’я повинна бути здатною допомогти дитині виробити планподолання будь-якої кризової ситуації;                                      7) навчати дитину розпізнавати та цінувати соціальну підтримку;   8) використовувати певні процедури, ритуали, щоб за їх допомогою горювати та надавати цьому сенс.                                      (Матеріал взято з навчально- методичного посібника "ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ ДО РОЗВИТКУ ЖИТТЄСТІЙКОСТІ/СТРЕСОСТІЙКОСТІУ ДІТЕЙ В ОСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ"

"Зупини ВІЛ/СНІД. Обери життя"

Найнадійніший спосіб уберегтися від СНІДу — це уникнути зараження вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ). Профілактика ВІЛ-інфекції на даний момент є найбільш важливим засобом боротьби з нею. Вченими в усьому світі ведеться розробка вакцини проти ВІЛ. Незважаючи на деякі обнадійливі результати, говорити про винахід такої вакцини поки рано. Отже, профілактика СНІДу стає особистою справою кожної людини.

Для формування відповідального ставлення до власного здоров'я проводиться різноманітна профілактична робота, зокерма щодо профілактики ВІЛ/СНІД. Учні школи-інтернату взяли участь у практичному занятті "Зупини ВІЛ/СНІД. Обери життя" та акції "Пов`яжи червону стрічку".

 

 

"STOP булінг"

Нині серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, коли діти є жорстокими один до одного. Протягом останніх років соціальною світовою проблемою визнано поширення в освітньому середовищі такого явища, як шкільний булінг.

Так, ця тема безперечно є актуальною зараз. Досить багато дітей ображених, недолюблених, недооцінених, принижених…і батьками, і вчителями, і рідними, і однолітками, і друзями. Булінг – в основному латентний для оточуючих процес, але діти, які зазнали цькування, отримують психологічну травму різного ступеня тяжкості, що призводить до важких наслідків. І не має значення, мало місце фізичне насильство чи саме булінг, психологічний терор. Запобігання випадків шкільного насильства є найважливішим завданням школи, оскільки жорстоке ставлення до дитини неминуче призводить до негативних наслідків.

Маючи життєвий досвід та досвід роботи соціального педагога, переконана, що зачепити будь-які струни людської душі можна лише за допомогою любові, лише серцем можна виховувати будь-які риси і почуття у дитини… Любов виростає з любові, байдужість – з байдужості… Дитина переймає все те, що відчуває душею, бачить і чує навколо себе, тобто те, що «пропонують» їй дорослі, які її оточують. 

 

 

День безпечного інтернету в КЗСОР Косівщинській школі-інтернаті

 

5 лютого 2019 року у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом “Разом для найкращого Інтернету”.

Цей день проводиться з метою залучити до дій кожного та кожну, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів. Більш того, це запрошення для всіх до поважливого онлайнового спілкування задля забезпечення найкращого цифрового досвіду.

 

Для того, щоб бути в курсі того, як цей день відзначається в світі та Україні слідкуйте за хештегами  #SID2019 та  #SaferInternetDay, #ДеньБезпечногоІнтернету у соціальних мережах.