Пропонуємо надійну руку допомоги

 

 

Неуспішний учень — особлива дитина і в житті, і в педагогіці. Серед них були Ньютон, Дарвін, Лінней, Ейнштейн, Шекспір, Гоголь, Пушкін. Багато відомих людей мали труднощі з навчанням у початковій школі, їх вважали безнадійними. Факти підтверджують, що з цими учнями не все просто й однозначно.

Хто ж такі неуспішні учні? Насамперед, це діти, котрі не можуть продемонструвати рівня знань, умінь, швидкості мислення та виконання дій, які показує решта. Чи означає це, що такий учень — гірший за інших? Навряд чи. Спеціальні обсте­ження інтелекту дітей, які відстають у навчанні, показують, що за основними інтелектуальними показниками вони не гірші, а можливо, навіть кращі. Цілком імовірно, що серед них чимало ейнштейнів, які згодом дивуватимуть своїх учителів життєвими здобутками, але у школі їх вважають безнадійними двієчниками.

Не секрет, що сучасна школа розрахована на се­реднього учня. Усім іншим у ній незатишно. Дитині нестандартній чи з відхиленнями в роз­витку — не прижитися в її стінах. І не тому, що вчителі бездушні, а тому, що вони обмежені новими умовами, вимогами, змушені постійно демонструвати результати своєї праці. Вимоги навчити дітей читати з певною швидкістю, прово­дити обчислення, запам'ятовувати вірші — не для всіх однаково прийнятні.

Отже, шкільні вимоги до середнього учня не збігаються з потребами нестандартних дітей.

Саме тому 1 вересня 2011 р. в Косівщинській спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті Сумського району відкрито клас інтенсивної педагогічної корекції, де навчаються учні з затримкою психічного розвитку міста Суми та Сумського району. З метою подолання тимчасового відставання психіки в закладі створені оптимальні умови корекції вад розвитку, які забезпечують нормальне навчання й виховання дітей.

Педагогічний колектив спрямовує свою роботу на вирівнювання розвитку дітей та забезпечення засвоєння учнями повного обсягу програми початкової загальної школи. Вчителі приділяють значну увагу розвитку в учнів інтересу до навчання, підвищенню їхнього статусу, розширюють знання і уявлення про навколишній світ, формують здатність спілкуватися з іншими людьми.

На логопедичних заняттях досвідченими вчителями-дефектологами здійснюється корекція вад мовлення. Заняття проводяться з використанням спеціальних комп’ютерних програм «Світ звуків», «Живий звук», «Адаптація лого». Завдяки індивідуальним заняттям в учнів покращується інтелектуальний розвиток.

Дітям забезпечено безкоштовне утримання, медичне обслуговування, харчування. Організована система повноцінного і раціонального харчування, що враховує всі потреби підростаючого організму.

Колективом школи робиться немало для того, щоб умови перебування дітей у закладі були наближені до домашніх. Це просторі класи, затишні спальні кімнати, спортивний зал та ігрова кімната, їдальня та душові кімнати з сучасним ремонтом. Навчально-виховна та корекційно-розвиткова діяльність поєднується зі спортивними заняттями та активним відпочинком. Діють різноманітні спортивні секції, факультативи декоративно-ужиткового мистецтва «Різьблення по дереву», «Народна вишивка», «Оркестр народних інструментів» та «Комп’ютерна грамота».

Велике значення в розкритті нахилів, здібностей, вираженні особистості учнів мають заняття за інтересами, які проходять в післяурочний час. У дітей розвивається дрібна моторика м’язів, формуються навички самостійної й колективної праці, виховується працьовитість, товариськість, бережливе ставлення до природи. Учні із задоволенням працюють із кольоровим папером і картоном, бісером, пластиліном, вчаться творчо підходити до своєї роботи, фантазувати.

Особлива увага в школі приділяється виховним заходам. У навчальному закладі влаштовуються свята, концерти, що проходять у цікавій, різноманітній формі. Вони викликають у дітей багато позитивних емоцій і задоволення.

Колектив навчального закладу є одним із найкращих в обласному фестивалі дитячої творчості «Повір у себе», переможцем всеукраїнських, обласних, міських конкурсів дитячого малюнка та спортивних змагань. У регіональному етапі Всеукраїнського фестивалю творчості осіб із обмеженими фізичними можливостями «Барви життя» танцювальний колектив школи виборов І місце. Школа-інтернат - переможець конкурсу «Кращий навчальний заклад з фізичного виховання серед шкіл-інтернатів» в Україні 2004, 2010 років.

У період літніх канікул учні школи оздоровлюються в санаторії-профілакторії «Ровесник», дитячих таборах на березі Чорного моря «Артек», «Молода гвардія».

 25 травня учні 1 класу інтенсивної педагогічної корекції успішно завершили  курс навчання. Діти та їх батьки задоволені навчально-виховним, корекційно-розвитковим процесом. Вони з нетерпінням чекають повернення до школи  1 вересня, тому що діти знаходяться в надійних і лагідних руках.

Якщо у Вас, читачі, в сім`ї підростає дитина з такими проблемами – не втрачайте шанс для своєї малечі! Якими б не були фізичні чи психічні обмеження, у дитини завжди є резерви розвитку, використання яких може суттєво поліпшити якість життя. Адже всі діти є неповторними й однаково важливими, необхідно лише допомогти їм розкритись у цьому житті. Можливо, саме від нас із вами  залежить, наскільки комфортно кожна дитина почуватиметься у цьому світі.

 

 

Заст. дир. з НВР Чернишева О.М.